Uskoro obnova pruge Kostolac – Požarevac

Železnice Srbije i Termoelektrane „Nikola Tesla“ u Obrenovcu zajednički će obezbediti novac za popravku pruge Kostolac – Požarevac, koja je već čitavu deceniju zatvorena za saobraćaj, iako ima veliki značaj za rad srpskih termoelektrana.

vikendica

To su dogovorili generalni direktor srpskih železnica Dragoljub Simonović i direktor TENT-a Čedomir Ponoćko, rečeno je danas za Novosti Kostolac u Železnicama Srbije.

Poslovodstva srpskih železnica i termoelektrane razgovaraju o mogućnostima finansiranja popravke te pruge, s obzirom da je za njen remont i puštanje u saobraćaj potrebno dva miliona evra ukoliko bi najveće dopušteno osovinsko opterećenje iznosilo između 16 i 18 tona po osovini.

Za osovinsko opterećenje od 22,5 tona bilo bi potrebno pet miliona evra.

Železnice Srbije očekuju da će u narednom periodu svojim vozovima prevesti, za potrebe termoelektrana, između pola miliona i milion tona robe i to na tri transportna pravca: Kostolac-Svilajnac, Kostolac-Vreoci, Piskanja-Vreoci i na taj način ostvariti značajne prihode, što stvara pretpostavke i za uspešno zajedničko finansiranje popravke ove pruge.

„Srpskim železnicama potrebno je 30 dana da osposobimo prugu  Kostolac – Požarevac  za saobraćaj vozova sa osovinskim opterećenjem od 18 tona, a duplo više vremena za osovinsko opterećenje od 22,5 tona. Stručne službe analiziraju koje je rešenje bolje, imajući u vidu velike količine robe koje će saobraćati tom prugom“, izjavio je Simonović.

On je dodao da je najvažnije da se pruga što pre popravi i pusti u saobraćaj, dodao je on.

Železnice i TENT se dogovaraju raznim proceduralnim i tehničkim pitanjima koja treba rešiti, a potrebno je, takođe, popraviti i 900 metara industrijske pruge u krugu TE Kostolac. U srpskim železnicama kažu da postoje mogućnosti da TENT obezbedi određenu količinu šina za remont pruge.

Pruga Kostolac – Požarevac je duga 9,9 kilometra. Izgrađena je 1942. za potrebe eksploatacije uglja u Kostolačkim rudnicima i od izgradnje nije rekonstruisana. U okviru redovnog održavanja je samo obavljana pojedinačna zamena pragova, šina i manje intervencije.

Na toj pruzi je putnički saobraćaj obustavljen 2001. godine, a pruga potpuno zatvorena za saobraćaj 2004. godine. Od 2004. do 2008. godine pruga je povremeno i retko otvarana za saobraćaj za potrebe prevoza naročitih pošiljki i to uz posebne uslove – ograničeno osovinsko opterećenje na maksimalno 16 tona i brzinu vozova na 10 km/sat. Pored toga, pokradeno je 300 metara koloseka i nedostaje dosta kolosečnog materijala.

Ostavite komentar

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se /  Promeni )

Google photo

Komentarišet koristeći svoj Google nalog. Odjavite se /  Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se /  Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se /  Promeni )

Povezivanje sa %s